معرفی واحد بازرسی و پاسخگویی به شکایات


 با عنایت به تاثیر مستقیم بازرسی و نظارت مراکز فعال در چرخه تامین، توزیع، عرضه و مصرف انواع کالاهای سلامت شامل موسسات تولیدی، شرکت های توزیعی، داروخانه ها، عطاریها، باشگاههای ورزشی، کالاپزشکی ها، مراکز عرضه فرآورده های آرایشی و بهداشتی، بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی و سایر مراکز مرتبط بر اخذ تصمیمات مهم و ایجاد زمینه حفظ و ارتقا سلامت آحاد افراد جامعه همچنین لزوم اقدام هدفمند و برخورد قانونی لازم براساس گزارشات و شکایات واصله با استفاده از ظرفیت های قانونی، اداره بازرسی، رسیدگی به شکایات، امور حقوقی و مبارزه با قاچاق در معاونت غذا و دارو از 1/7/1396 تشکیل شد تا علاوه بر اعمال دستورالعمل های ابلاغی سازمان غذا و دارو در حوزه های مختلف را کنترل نموده و موجب تسریع روند اجرای برنامه های پیشگیرانه وزارت بهداشت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شود. این اداره شامل واحدهای بازرسی/ رسیدگی به شکایات/ امور حقوقی / مبارزه با قاچاق می باشد و به مرور زمان می رود تا ضمن استقرار در قالب یک مدیریت منسجم، به بازوی نظارتی معاونت درعرصه تشخیص و اصلاح گلوگاه فرآیند های مختلف اجرایی و ارزیابی عملکرد موسسات برون سازمانی تحت نظارت و مدیریت های درون سازمانی تبدیل شود.